L'hiver - Reisverslag uit Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu L'hiver - Reisverslag uit Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

L'hiver

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 Februari 2018 | Frankrijk, Le Mont-Saint-Michel

Brrrr. Vanmorgen ging ik in mijn upje naar Mortain om baguettes te scoren. Min acht was het buiten!!! In de auto was het gauw behaaglijk gelukkig, maar het stuur was ècht koud. De zon was aan het opkomen en een prachtig rode gloed scheen over de bocages. In de, nog kale bomen, zat af en toe een eenzame roofvogel ineengedoken. Die kleine kronkelende weggetjes waar een Fransoos met 90 overheen sjeest... Ik houd er van. Je weet nooit wat er na de volgende bocht te zien is. En de snelheid? Ik vind 70 hard zat. Hahaha.

De baguettes waren krakend vers en smaakten prima. Floris houdt ook van boter met zeezout en smeerde zijn stokkie rijkelijk. De vraag rees op of Fransen alleen maar stokbrood eten... Hmmm. Nee natuurlijk niet. Grappig zo'n stereotype gedachte.

Na het ontbijt gingen we naar Sourdeval. Op dinsdag is er naast een normale markt ook een veemarkt. De schapen verwisselden van eigenaar en gingen onvrijwillig de trailers in. De vee- en gewone markt waren ondanks de kou best druk bezocht. Bij een soort Welkoop haalden we extra aanmaakhoutjes voor de kachels. Die werden weer opgestookt en de lunch werd klaargemaakt.

Hollandse erwtensoep van de slager! Stokbroodje erbij. Hmmm. Dat smaakte prima.

Voor het middagprogramma stelde ik 'le Mont St Michel' voor. GPS leidde ons er netjes heen en ook daar was het guur buiten. Met shuttlebusjes werden we naar het eiland gebracht. Ten opzichte van ons vorige bezoek, enkele jaren terug, was het nu heel rustig. We liepen nu moeiteloos door de smalle steile straatjes naar de abdij. Floris wilde niet mee, maar wij wilden graag eens binnenkijken. Wat een prachtige abdij zeg! Schitterende beeldhouwwerk! Ook de binnenplaats en de open haarden waren indrukwekkend. Zulke plekken zou ik graag toendertijd gezien hebben...

Op de terugweg zakte de temperatuur weer onder nul. Bij het huis ontfermden de heren zich over de kachels en ik me over het eten. Zodra Floris kon hielp hij mij met de couscous.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 26 Feb. 2018
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 5589

Voorgaande reizen:

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Normandië - Esprit du Bocage

Landen bezocht: