Aarden - Reisverslag uit Rancoudray, Frankrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Aarden - Reisverslag uit Rancoudray, Frankrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Aarden

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Februari 2018 | Frankrijk, Rancoudray

Na een goede nachtrust eerst eens ontbeten in de ruime keuken. Houtkachel was ook goed weer opgestookt. Wij kunnen daar zo van genieten. In een mannenhuishouding zijn er overigens eigenlijk altijd wel mannen die het vuurtje willen aanwakkeren. Enne... hey! Dat kunnen ze ook al vanaf hun geboorte.

Als lunch wilden we baguettes, dus in Sourdeval en Mortain gingen we enkele boodschapjes halen. Natuurlijk ook Rocquefort en Beurrre au Sel de Mer. Hmmm. Dat was lunchen...

Vlakbij, zo'n 600m vanaf de gite, is een natuurreservaat 'Tourbière de la lande Mouton'. Veen/moerasachtig. Daar hebben wij natuurlijk gewandeld. We ontdekten zelfs kikkerdril!!! En dat terwijl op. Vele plekken in de schaduw ijs lag. De Schotse Hooglanders liepen niet los, maar in een wei. Wat een mooie dieren zijn dat toch.

Zo werd dag één een dag van aarden ofwel acclimatiseren in Normandië. Check.